عکس نت

عکس های دیدنی و اختصاصی ـ جدیدترین مدل لباس تاپ ترین عکس ها را در اینجا می یابید

عکس نت

عکس های دیدنی و اختصاصی ـ جدیدترین مدل لباس تاپ ترین عکس ها را در اینجا می یابید

انتقاد لاریجانی از رفتار امریکا در قبال بیانیه تهران

انتقاد لاریجانی از رفتار امریکا در قبال بیانیه تهران

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش مقامات آمریکایی به بیانیه تهران گفت:...

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش مقامات آمریکایی به بیانیه تهران گفت: در منطق این کشور نوعی فریبکاری نهفته است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در آغاز جلسه علنی مجلس با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت که چهارشنبه هفته گذشته از سوی این شورا برای تحریم مجدد ایران صادر شد، اظهار داشت: در چند هفته اخیر در جریان مسائل هسته‌ای ایران قرار گرفتید و آنگونه که اطلاع دارید مدت‌ها بود که آمریکا در بحث‌های علنی و غیرعلنی موضوع تبادل سوخت را پیگیری می‌کرد و نهایتاً آقای اوباما طی نامه‌هایی جداگانه به رئیس‌جمهور برزیل و نخست‌وزیر ترکیه تقاضای همراهی آنان برای تحقق این موضوع را کرد.

وی افزود: همانگونه که دبیر محترم شورایعالی امنیت ملی در جلسه مجلس، به تفصیل شرح داد، آمریکا این باور را القا می‌کرد که این بحث در چارچوب تعهد رفتار تعاملی سامان می‌یابد به نحوی که مسیر تقابلی کنار گذاشته شود. هر چند یک ادعای توخالی بود و بنده هم در مذاکرات با رئیس‌جمهور برزیل و هم در سفر به ترکیه، به نخست‌وزیر این کشور گفتم که هیچ اعتمادی به این پیشنهاد آنان وجود ندارد و در منطق آمریکا نوعی فریب‌کاری نهفته است و دلایل آن را نیز برای آقایان توضیح دادم.

رئیس مجلس ادامه داد: اما آنان (برزیل و ترکیه) مصر بودند که به ما اعتماد کنید. به هر نحو آنان بر اساس نامه‌های آقای اوباما بر مسیر پیشنهادی خود تأکید داشتند و سرنوشت کار همان شد که در بیانیه تهران آمد و جمهوری اسلامی ایران به احترام دو کشور ترکیه و برزیل نشان داد چنانچه طرف مقابل در آنچه مدعی است، صادق باشد، در چارچوب بیانیه، آمادگی حل و فصل موضوع را دارد گرچه از قبل روشن بود این حد از اصرار آمریکا در جهت تأمین سوخت رآکتور اتمی تهران حتی بیش از خود ایران برای ملت ما معنای دیگری داشت.

رئیس مجلس همچنین گفت: حال در تحلیل این واقعه ملاحظه کنید در فاصله کمتر از یک ماه از بیانیه تهران، ‌آمریکا با دستپاچگی به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد تا قطعنامه موذیانه‌ای صادر شود. آیا این پدیده به اندازه کافی رفتار فریبکارانه آمریکا را نشان نمی‌دهد؟ آیا این همان موضوعی نبود که رهبر معظم انقلاب کراراً انذار دادند که در این دست دراز شده پس زمینه چدنی را زیر لفافه مخملی می‌توان دید؟ البته عده‌ای به ظاهر به حرف‌های آنان فریفته شدند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اینک دوستان ما برزیل و ترکیه و بسیاری از کشورها به وضوح دریافتند که آنچه اوباما در نامه خود مدعی بود صرفاً نوعی بازیگری فرصت‌طلبانه بود. البته جمهوری اسلامی ایران در طی این طریق، مکر آنان را روشن کرد در این آزمون ملت‌ها رفتار آمریکا را در مورد دو پدیده مقایسه کردند که ایالات متحده آمریکا چگونه در کمک‌رسانی به مردم مظلوم غزه و رفتار سبوعانه رژیم صهیونیستی از حق وتوی خود استفاده کرد اما خلاف همه وعده‌های دروغین در مورد موضوع هسته‌ای ایران از اهرم شورای امنیت بهره جست و رفتاری تبهکارانه نسبت به مسلمانان از خود به ظهور رساند البته آمریکا می‌داند این آخر ماجرا نیست این مسیر با بازی آقایان شروع شد اما توسط آنان خاتمه نمی‌یابد.

فتنه در پارس برنمی‌خیزد

لاریجانی همچنین به سالگرد دهیمن دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره و تأکید کرد: در سالگرد انتخابات شورانگیز با حضور 40 میلیون ایرانی، سخنان مضحک آقای اوباما و مویه‌های وزیر خارجه آمریکا نسبت به مسائل داخلی ایران تماشایی‌تر است که گفتند بی‌صبرانه در انتظار روزی هستند که ایرانیان بتوانند آزادانه حرف بزنند و آن را چرخش تاریخ به سوی عدالت نامیدند و ضمنا مسئولیت ملت ایران و مردم آزاده جهان را نیز گوشزد کردند که به ایرانیان نشان دهند از کسانی پشتیبانی می‌کنند که خواهان آزادی و عدالت هستند.

لاریجانی اضافه کرد: ملت ایران از همین سخنان نارس و مداخله‌جویانه راه خود را شناخته‌اند و گفته‌اند نصیحت از دشمن پذیرفتن خطاست و لکن شنیده‌اند، خلاف آن کار کنید که عین ثواب است و مطمئن باشید مردم سرافراز انقلابی ایران محکم‌تر از گذشته در مقابل دسائس هسته‌ای و مکر ناشیانه شما در مسائل داخلی کشورمان، خواهند ایستاد.

رئیس قوه مقننه در خاتمه گفت: ملت ایران با حمایت از مواضع شفاف و راهگشای رهبر فرزانه انقلاب در 14 خرداد در پیروی از سلوک امام‌خمینی (ره)الگوی جدیدی از پایداری ملی در مقابل شگردهای استکبار را به ظهور خواهند رساند و در این مسیر هر چه آمریکا مقاصد درونی خود را روشن‌تر بیان کند، وحدت همه گروه‌ها در مبارزه با آنان قوی‌تر خواهد شد و کسانی که دل به شما بسپارند و هم راستا با آمریکا به ماجراجویی ادامه دهند، نزد ملت ایران بی‌آبروتر خواهند شد که فتنه در پارس برنمی‌خیزد.

فریاد "مرگ بر آمریکا " در صحن علنی مجلس

پس از پایان سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در صحن علنی فریاد "مرگ بر آمریکا " سر دادند.

لاریجانی هم گفت: این گوشه‌ای از احساسات ملت ایران است که نمایندگان محترم در مقابل مکر استکبار نشان دادند و ما سپاسگزاریم.
 

نظرات 1 + ارسال نظر
میثم چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:04

سلام
به وبلاگتون سر زدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد